Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie Johansson - 31 oktober 2012 18:43

Ja mörkt blir det tidigt.....


 

Kram Marie

Av Marie Johansson - 26 oktober 2012 17:01

På tisdag minsann då fyller min äldsta dotter 25 hela år..oj vad tiden går och det är inte utan att 

man känner sig lite gammal när man säjer att man har barn som är 25....Minns dagen som igår...

Hon har ju alltid haft bråttom och det måste man väl säga att hon även hade när hon skulle ut...

dom satte igångsättningsdroppet 1 vecka i förtid.. kvart över 9 och ut kommer hon kvart i 2....alltså

på fyra och en halv timme var det över  2930 gr och 48 lång..ett litet knyte med så mycket svart

hår på huvudet så ingen trodde hon var min haha....grattis på dig Elin..vi kommer på tisdag  


 

Ha en bra fredagskväll kram Marie

Av Marie Johansson - 25 oktober 2012 10:41

Tiden rusar i väg...bara 2 månader till jul   julpysseldagen är inplanerad...tanken på första

lussekattebaket finns...om man kan ha samma adventsgardiner som förra året...men inte är det lika

stressigt som när barnen var små inte  men man vill ju 

ändå att vissa traditioner ska finnas kvar,för hur det än är så är det något visst med julstöket,men det

är lika skönt när det är över och lugnet lägger sig.


 

Undrar om man ska få något besök av små tomtenissar i år?ha en bra dag kram Marie

Av Marie Johansson - 24 oktober 2012 09:27

  Trött,vaknade med migrän,inspirationslös.....ja nu har har hösten intagit mig med stormsteg..

och det är inget bra.Hösten är ju härlig på ett vis,men jag mår inte så jäkla bra av mörkret om 

säger så...  men,men man får göra det bästa av situationen  kanske dags att snart göra 

första baket av lussekatter,detär ju något speciellt med det...ha en bra dag kram Marie



Av Marie Johansson - 21 oktober 2012 11:37

 Härligt höstväder och solbelyst spindelväv  


 


 


 

naturen är fin kram Marie

Av Marie Johansson - 21 oktober 2012 07:22

Ja...jag införskaffade en ny dator igår  blev så trött på den gamla som glappade i skärmen och ingen batteri

tid.och hängde sig nästan varje gång i photoshop...och då var ju det stora valet om det skulle bli en pc eller mac

Mina barn har ju sagt mac men jag har varit emot men den ska ju vara bättre vid bildbehandling och framför allt

snabbare...så ja det blev en macbook pro och som det känns nu känns det jättebra...mycket nytt att lära,men som 

sagt livet vore ju tråkigt om man inte behövde lära sig något nytt  


 

Det berömda äpplet  



 

Helt nytt operativsystem och handhavande....


 

Lyxen i denna datorn är belysningen i knapparna och batteritid på 7 timmar  Kram Marie


Av Marie Johansson - 20 oktober 2012 07:28

Igår kväll var det ett sånt härligt ljus vid solnedgången,men fick nöja mig med att ta bilder 

i trädgården...någonting annat orkade jag inte  efter att ha jobbat nästan 10 timmar..

Men idag får kameran följa med till kalmar när vi ska åka och köpa en ny dator till mig  .Kanske 

det blir en tur över till Öland....


 

 

Ha en bra Lördag kram Marie

Av Marie Johansson - 19 oktober 2012 17:37

Här är en som satt på span och njöt av det fina vädret när jag kom hem från jobbet  


 

Nu tar vi helg och njuter av det fina vädret kram Marie


Skapa flashcards