Alla inlägg under augusti 2013

Av Marie Johansson - 27 augusti 2013 08:11

Har ju öppnathundpensionatet denna vecka när Khiras husse och matte är i turkiet och vilar upp sig...tydligen

väldigt jobbigt det där och vara pensionärer har man hört..  men i alla fall ..Khira blir satt på plats rätt 

ofta av Tilda denna veckan eftersom som Tilda skendräktar och är väldigt bitsk..gud nåde om någon rör hennes mat,

och Khira försökte gå upp i vår säng första natten...det har hon inte försökt med fler gånger om jag säger så....  


 

 

 

 

 

 

Och Khira är inte pimpad med halsband för att vara snygg utan är ett bärnstenshalsband mot 

fästingar och verkar tydligen hjälpa..kram Marie



Av Marie Johansson - 26 augusti 2013 10:30

Var jag bara tvungen att återvända till...  


 

 

 

 


 

ha en bra måndag .kram Marie

Av Marie Johansson - 25 augusti 2013 18:37

Om jag bara vetat....fast jag läste om den i tidningen,så struntade jag i att åka dit..till Nybros

anlagda sommaräng vid stationen.....ångrar mig så...men fick några bilder nu ikväll :-)

Jag njöt verkligen när jag traskade runt där bland blommorna   titta och njut ni med om ni inte

varit där ...


 

 

 

 

 

 

ha en bra söndagkväll ..kram Marie

Av Marie Johansson - 18 augusti 2013 20:16

Lite macro denna helgen med..har snurrat väldigt mycket citronfjärilar i trädgården idag...

och nu ikväll så kom gubben med en nässelfjäril som var i veden...och igår fångade jag ett bi  


 

 

 

 

Ha en bra kväll ..kram Marie


Av Marie Johansson - 18 augusti 2013 13:13

Har det varit i växthuset ett tag...är så nöjd med att kunna plocka våra egna grönsaker..och

naturligtvis försöker man använda så mycket som möjligt,men ock så kunna glädja andra med

att få icke besprutade grönsaker   


 

Ha en fortsatt bra söndag kram Marie..

Av Marie Johansson - 14 augusti 2013 07:04

 

Kram Marie.

Av Marie Johansson - 11 augusti 2013 08:26

Björnbären mogna en och annan fjäril och alldeles underbart vackert runt kraftstationen uppe

i Finsjö...  


 

 

 

 

 

 

Ha en fortsatt bra helg ..kram Marie

Av Marie Johansson - 8 augusti 2013 20:30

Lekt lite med kort skärpedjup och försöka få fram en snygg bokeh...dvs en snygg oskarp bakgrund..  


 

 

 

 

Blev nöjd ..kram Marie

Ovido - Quiz & Flashcards