Alla inlägg under februari 2014

Av Marie Johansson - 23 februari 2014 06:24

Veckans ämne i fototrissen är spår ...Och då kom jag tänka på Thailandsresan  vi gjorde för ett par månader sen.

Den har satt lite djupare spår än alla andra utlansdsresor vi varit,för vi var på bröllop.Min systerdotter gifte sig där nere

och jag jag var officiell fotograf,och det har gjort att jag både här hemma har fått ett bröllop att fota och några barnfotgraferingar,så det har satt sina spår på lite olika sätt i huvudet :-)

Men främst mede bilderna så blir det ju sandspår och solspår :-)


        

Hoppas den eviga kärleken sätter sina spår hos denna underbara familj, kram Marie

Fler spå hittar du här.

http://fototriss.blogspot.se



Av Marie Johansson - 22 februari 2014 08:10

Visst är den väll snart här ..den efterlängtade våren:-)Hänt väldigt mycket med ljuset sista veckan

på morgonen,ljust kvart i 7.

Vissna tulpaner och pärlhalsband får symbolisera våren idag :-)


         

Ha en bra lördag, kram Marie

Av Marie Johansson - 20 februari 2014 15:38

Fick hem mitt bakgrundstativ som jag beställde på Ebay förra veckan..inväntar nu bara bakgrundsdukarna,vit 

och svart. I väntan på det så fick en vaxduk från Ikea agera bakgrund :-) men ingen hit att ha längstgående 

ränder..blev snett hur jag än gjorde.En tjurig Tilda fick vara modell i alla fall:-)


     

Ha en bra torsdagskväll, kram Marie

Av Marie Johansson - 16 februari 2014 12:10

Ljuset har ju börjat återvända och att fotografera blommer blir ju lättae och lättare :-)

Här köper jag ju inte bara blommor för att dom ska stå på ett bord, måste ju fotgraferas med :-)

 

         

Ha en bra fortsatt OS söndag, kram Marie


Av Marie Johansson - 16 februari 2014 07:58

Veckans tema  i fototrissen är grått...och då tror jag inte många tänker sig det som jag har fotat...

Men är så överförtjust i mina bilder på lilla Elsa när hon ligger där på fårskinnet. Ävwn om det är grått

ute så får man sol i sinnet av dessa bilder :-)


     

Ha en fortsatt på os söndag kram Marie

Fler fototrissar hittar du här

http://fototriss.blogspot.se

Av Marie Johansson - 12 februari 2014 06:49

Lilla,lilla Elsa...fick ju snabbt titta igenom bilderna igår innan jobbet,och på jobbet kände jag att jag bara

ville hem och fortsätta och redigera med i mitt tycke bra bilder :-)

Men 9 timmar på jobbet gick rätt fort ändå,alltflöt bara på för en gångs skull.Första dagen på 2 månader

utan värktabletter för tänderna,så det var en bra dag igår.


         
Är så nöjd med dessa blder och hoppas nu att jag kan börja tro lite på mig själv,att jag fixar detta

kram Marie

Av Marie Johansson - 11 februari 2014 13:09

Vad roligt det var,och elsa var inte ett dugg svår fotograferad..ett riktigt litet charmtroll.

Fick lov av mamma Emilia och lägga upp bilderna här så håll till godo av en glad liten Elsa:-)


       

Och så fick jag höra en annan liten hemlighet som värmer långt in i hjärtat,nästan att det kom lite glädjetårar

Mer om det vid ett annat tillfälle Kram marie



Av Marie Johansson - 10 februari 2014 10:32

Ja denna hund...så fort kameran kommer fram så deppar hon ihop fullständigt..tjurig som aldrig 

förr och så sjunker hon ihop,men idag fick hon stå ut...

Letar det naturliga ljuset,vilket inte är lätt denna årstid...i morgon kommer det en 3 månaders bebis hit

så ett par bilder kommer det nog att bli på lilla Elsa :-)


     

Tilda snart 8 år,kram Marie

Ovido - Quiz & Flashcards