Alla inlägg under maj 2014

Av Marie Johansson - 30 maj 2014 14:00

Bakom Fredriksskans i Kalmar är det fullt med hägrar..räknade till minst 15 men många på långt håll,men 

fanns ju även en svanfamilj och en skäggdoppingfamilj :-)


           

Hoppas ni har en bra fredag, kram Marie

Av Marie Johansson - 27 maj 2014 19:05

I badhusparken här i nybro har dom planterat Allium..jag cyklade förbi dom igår kväll

och råkade ha kameran med mig :-)

  

     

Tycker det blev fina brytningar mot solen,ha en fortsatt trevlig kväll kram Marie

Av Marie Johansson - 24 maj 2014 20:41

Var och gick med syrran runt ljungnerholmarna i Fliseryd..Väldigt fint där runt Emån.


       

Ha en fortsatt bra lördagskväll,Kram Marie

Av Marie Johansson - 14 maj 2014 20:10

Gult,rött,blått....Och en fin Elin ut i Förlösa.


             

En bra kväll med mycket sol,Kram Marie

Av Marie Johansson - 11 maj 2014 09:42

Det var en mäktig regnbåge som tornade upp sig framför oss..till och med dubbel,och jag har faktiskt aldrig

sett att den gått ner i backen framför oss,vilket den gjorde igår :-)hade precis sagt till syrran innan vi åkte där

ifrånatt jag hade haft kameran med mig i onödan för den hade inte ens varit upplockad ur väskan

på hela dagen,men då var jag glad att den var med i alla fall.

 

     

Ha en bra fortsatt dag även om vädret kunde varit bättre kram Marie

Av Marie Johansson - 4 maj 2014 17:04

På veckans fototriss är ämnet..Såhär ser det ut där jag är...

I Nybro blommar det mesta tycker jag...körsbär,slånbär,spirea,häggen och äppelträden är på gång..


     

Jag har fotat slånbär och körsbär..håll till godo :-) här är fler trissar..

http://fototriss.blogspot.se



Ovido - Quiz & Flashcards