Alla inlägg under juli 2012

Av Marie Johansson - 9 juli 2012 19:57

Haft en helt underbar dag uppe på norra Öland...strålande sol och lagom varmt  

Igår ringde jag yngsta dotter om  hon skulle med och det ville hon,den älsta jobbade visste jag så henne frågade

 jag inte...hinner inte mer än över bron så ringer hon..då hade hon sett min statusuppdatering på facebook

och ledig hade hon blivit så då fick vi vända..men vad gjorde det,hon bor ju i Kalmar  

 

 

   

 

 

 

 

 

 

   

 

Ha en bra kväll Kram marie. 





  



   




Av Marie Johansson - 8 juli 2012 15:36

Men då har det ju satt så pass mycket fart i växthuset under veckan så att vi har kunnat skörda

3 st gurkor  väntar på att att tomaterna ska börja mogna med för det är bara en liten körsbärs

tomat som är på gång....


 

 

 

Och utanför växthuset har min egenodlade Dhalia börjat slå ut  Kram Marie

Av Marie Johansson - 6 juli 2012 08:31

Jaaa..nu är det semester...härlig känsla  men inte här ifrån,det är ju nu man har tid att fotografera 

både det ena och det andra...dagen består av kalmarbesök med bästaste storasyster och sen grillning med

densamma och männen för att fira semester.


 

På balkongen i Turkiet förra året... ha en bra dag för det ska jag ha..kram Marie


Av Marie Johansson - 5 juli 2012 10:09

Tanten i mig kommer fram mer och mer ....  eller också är det för att det är modernt...

Har i alla fall klippt ner mina mårbackapelargoner lite och då blir det ju ämne till nya som nu får stå

och rota sig i lite vatten    

En kväll kvar att jobba...kram Marie

Av Marie Johansson - 4 juli 2012 09:54

Har nu bara 2 kvällar kvar att jobba sen är det faktiskt semester  en redigt skön känsla....

Lite planer har vi väl om vädret tillåter men annars nöjer jag mig med att bara vara hemma

åtminstone dom första 2 veckorna....

Men Fjällbacka med omnejd ska vi besöka och därefter blir det tällberg i Dalarna några dagar  

Och naturligtvis blir det Öland..kanske till och med så att vi ska besöka norra Öland,har ju aldrig varit längre

norr över än Borgholm..kanske är dags för det nu..  

 

 

 

Ha en bra dag kram Marie


Av Marie Johansson - 3 juli 2012 10:07

Kom till skott idag och tog tag i sommarens bullbak  60 st stora hemgjorda kanelbullar till frysen..

eller det blir nog bara 50 för en del hinner ju ätas upp på vägen...  



 

Blev ju ett intag av två st med kaffe till,ha en bra dag kram Marie

Ovido - Quiz & Flashcards