Alla inlägg under januari 2014

Av Marie Johansson - 31 januari 2014 18:44

Årets första vinterbilder togs idag..rimfrost,lite dimma ..mycket mer behöver der inte vara :-)


 

     

Ha en bra fredagskväll kram Marie

Av Marie Johansson - 30 januari 2014 11:32

Är frustrerad över min jäkla förkylning ..har väl adrig varit hemma från jobbet för en simpel förkylning..

men har väl blivit lite mycket så sista tiden med tandvärk i en månad och 2 månaders hosta sent i höstas

 och det har tagit hårt på orken...så nu tog jag det säkra före det osäkra och stannat hemma från jobbet så

att inte hostan bryter ut igen...

och i all tråkighet så leker jag i photoshop...bara för att göra något


Har redigerat samma bild i 4 olika stilar...först är originalet


 

 

 

 

ha en bra torsdag kram Marie


Av Marie Johansson - 26 januari 2014 15:40

Leker just nu med mindre färg och mer kontrast...offret är tulpan buketterna här hemma....lägger ju upp en del 

bilder på instagram och nu samlade jag ihop tulpanerna här :-)


       

 

Ha en fortsatt bra söndagskväll kram Marie



Av Marie Johansson - 26 januari 2014 07:57

Veckans fototriss handlar om kontraster..man kan ju välja stor och liten,mörk eller ljus,eller något annat som är stora 

kontraster...jag valde att leka med kontrasten i photoshop på min snart vissna tulpan ..


     

Ha en bra fortsatt söndag kram Marie


http://fototriss.blogspot.se

Av Marie Johansson - 21 januari 2014 16:51

Vitt,ljust,fräscht ..längtan efter våren är stor i detta iskalla väder som råder just nu...


         

Ha en bra fortsatt tisdag kram Marie

Av Marie Johansson - 20 januari 2014 15:16

Har ju letat  gammal sliten resväska och rottingkorg till fotorekvivsita..idag kom gubben hem med det :-)

resväskan är kanske i sämsta laget,men som sagt ska ju vara gammalt men korgen är i bra skick..

 

 

     

ska jag ha i mitt källar rum som jag använder till foto ha en bra fortsatt dag kram Marie

Av Marie Johansson - 19 januari 2014 11:02

Är så less på att ha ont i tänderna så nu måste jag börja hitta på grejer för att avleda det sista..ilningar

och lite värk...men klart mycket bättre är jag ju..ska bara ta igen lite sömn..känns som om jag inte har 

sovit sen 13 dec...

Blev lite lek vid badrumsspegeln och kort skärpedjup med mit 105 mm macro som jag bara älskar :-)


 

     

Ha en fortsatt bra söndag här ska jag ta itu med lite städning kram Marie

Av Marie Johansson - 19 januari 2014 05:27

Veckans fototriss har ämnet närgånget..och det gillar jag..älskar ju mitt 105 mm macro

Det fick bli några bilder på sommarens jakt efter fjärilar och bi :-)


 

 

 

Hoppas jag utvecklas mer med detta objektiv så att vi blir riktiga vänner :-)

http://fototriss.blogspot.se



Ovido - Quiz & Flashcards