Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie Johansson - 17 oktober 2012 17:33

Skickade in en bild till barometern och fick den publicerad  inte så svårt tror jag för dom 

publicerar nog alla läsarbilder som skickas in....men men chans att vinna 2 trisslotter har jag ju

och har man riktig tur kanske man vinner på någon av dom och kan köpa mer kamerautrustning  

 

Ha en bra onsdag kram Marie

Av Marie Johansson - 14 oktober 2012 08:50

Även dimman har sin tjusning...dimman ligger tät över madesjöflyn idag....hade varit kul med

lite solstrålar med men dom lyste med sin frånvaro...fick lite frisk luft i alla fall  


 

 

 

 

 

Ha en bra söndag kram Marie

Av Marie Johansson - 13 oktober 2012 18:57

Har regnat hela förbaskade dagen...har gjort lite hushållsarbete och broderat på adventkalendern som

jag håller på med.....slänger in en bild på en ros som jag tog hemma hos mamma och pappa förra 

helgen  


 

ha en bra lördagkväll...kram Marie


Av Marie Johansson - 12 oktober 2012 14:48

Visste ju att jag skulle få besök av bästaste systern idag men att Ida skulle vara med blev

en överraskning  och hon var lika glad att komma till mig....fick ju båda fika och stjärnchips...

lite måste man ju få skämma bort dom  


 

 

 

ha en bra kväll kram Marie.


Av Marie Johansson - 9 oktober 2012 07:26

Ja..dom är vackra lönnlöven på hösten  



   

Ha en bra tisdag kram Marie


Av Marie Johansson - 7 oktober 2012 20:52

Ja..vaknade ju upp i dag och fick för mig att jag skulle tillbaka till hembygden och fotografera idag...

det har varit en bra dag med mycket nostalgi på olika platser  


 

Vägen upp till  mormor och morfars hus...den har man åkt några gånger...


 

Denna veranda har man suttit på som barn och ätit nybakta bullar och druckit hemgjord

rabarbersaft eller läsk i spiralsugrör...och läsken fanns enbart för att morfars syster ägde

Åbrobryggeriet,så då fick morfar hämta såna flaskor som inte var godkända för affärerna  


 

Och här uppe bodde farbror Tor med sina katter...och honom var vi och hälsade på ibland....


 

Dammen där vi badade ibland...


 

 

 

Vattenfallet där vi både badade och fiskade kräftor som barn...


 

   

Murkanten där kräftorna kröp upp så vi kunde handplocka dom....

 

 

Min älskade fotbollsplan... där även legendariska Bosse Johansson hörde hemma....

 

Detta målet har jag ju vaktat några gånger genom åren....


 

Och till sist skolan då där man tillbringat sina 6 första skolår  Kram Marie



Av Marie Johansson - 6 oktober 2012 13:19

     

Ha en bra lördag kram Marie.

Av Marie Johansson - 5 oktober 2012 15:49

 Japp...nu är flaskan öppnad....  och har man inget annat att göra så kan man plocka fram 

kameran och fota....

 

 

 

 

Skål och ha en bra fredagskväll...kram Marie



Ovido - Quiz & Flashcards